المؤتمر الدولي الثالث للهندسة الطبية الحيوية - الاستاذ الدكتور ماهر سيفو

 🔷الأستاذ الدكتور ماهر سيفو

تخرج من كلية الطب في جامعة دمشق عام 1999 وتابع دراساته العليا في طب الأورام، أوفد بعدها إلى نيويورك في الولايات المتحدة الأمريكية لمتابعة الاختصاص و الابحاث كباحث رئيسي في معهد روزويل بارك لأبحاث السرطان 
تسلم الدكتور رئاسة شعبة أورام الثدي في مشفى البيروني الجامعي لثمانية سنوات متتالية، وتسلم رئاسة قسم الأورام في جامعة دمشق لخمس سنوات متتالية، وحالياً هو نائب عميد كلية الطب بجامعة دمشق للشؤون العلمية.
يعمل الدكتور ماهر حاليا أستاذا لطب الأورام في جامعة دمشق و مشفى البيروني الجامعي، بالإضافة إلى عمله استشاري طب الأورام في مشفى الأسد الجامعي وفي مشفى المواساة.
رئيس البورد السوري لطب الأورام وعضو في الجمعية الأمريكية لطب الأورام ASCO.
 بالإضافة إلى كونه عضواً في الجمعية السورية للأورام وكان رئيس اللجنة العلمية فيها لثلاث سنوات، وعضو في الجمعية السورية لأمراض الثدي .
للدكتور عدد كبير من الأبحاث المنشورة في مجلات علمية محلية وعالمية، وحصل على عدة جوائز عن أبحاثه من جامعة القديس جوزيف في لبنان، بالإضافة إلى كونه محكم معتمد في عدة مجلات علمية. له الكثير من المشاركات في المؤتمرات العلمية في الولايات المتحدة الامريكية، كما أشرف على العديد من طلاب الماجستير والدكتوراه.
 
Prof. Maher Saifo
He graduated from the Faculty of Medicine at Damascus University in 1999 and continued his postgraduate studies in oncology. He was then delegated to the United States of America to pursue his specialization at the Roswell Park Cancer Institute.
He was Chief of Breast cancer service at Albairouni University Cancer Institute for eight years and was Chairman of the Oncology Department at Damascus University for five years. He is currently the Vice Dean of the Faculty of Medicine for Scientific Affairs.
Dr. Maher works as a professor of medical oncology at Damascus University and Albairouni University Hospital, in addition to being a consultant in oncology at Al-Assad University Hospital and Al-Mowasat Hospital.
He is The Chairman of The Syrian Board of Oncology and a member of the American Society for Clinical Oncology, and the Syrian Association of Oncology and was the Chair of its scientific committee for three years, in addition to being a member of The Syrian Society of Senology.
He has published many articles in local and international scientific journals; has received several awards for his research from Saint Joseph's University in Lebanon; he is also a certified referee in several scientific journals. Furthermore, he has participated in many scientific conferences in the USA and has supervised many masters and doctoral students.
 
#جامعة_دمشق
#كلية_الهندسة_الميكانيكية_والكهربائية
#المؤتمر_الدولي_الثالث_للهندسة_الطبية_الحيوية
#Damascus_university
#Faculty_of_Mechanical_and_Electrical_Engineering
#Third_International_Conference_for_Biomedical_Engineering



عداد الزوار / 3360290 /