الاستاذ الدكتور خالد عصمت علام

 الأستاذ الدكتور خالد عصمت علام

درس الطب البشري في جامعة عين شمس في القاهرة وحصل على شهادة الماجستير في طب الأشعة من جامعة عين شمس وشهادة الدكتوراه في طب الأشعة من جامعة يال (Yale) الأمريكية عام 1995.
نائب رئيس مجلس آباء الجامعة الأمريكية في القاهرة، ممثل رابطة خريجي جامعة يال العرب في مصر، رئيس سابق لنادي الروتاري في مصر.
شغل مناصب إدارية عديدة حيث عمل رئيس قسم التصوير الشعاعي في مشفى السلامة ومشفى السعد في السعودية، ومنصب مدير مركز القاهرة للتصوير الشعاعي ومركز تيكنو سكان ومنصب رئيس قسم التشخيص الشعاعي والتصوير الجزيئي في مشفى عين شمس الجامعي في مصر. يعمل مستشاراً في مجال التصوير الشعاعي في مشفى عين شمس والعديد من المشافي الأخرى في مصر.
نشر العديد من الأبحاث والمؤلفات العلمية في مجال الطب الشعاعي وأشرف على أكثر من 50 أطروحة دكتوراه و85 رسالة ماجستير في مجال التصوير والتشخيص الشعاعي في عدة جامعات.
🔸Prof. Khaled Esmat Allam
He studied medicine at Ain Shams University in Cairo and obtained a master's degree in radiology from Ain Shams University and a doctorate in radiology from Yale University in the United States in 1995.
He is the Vice President of the Parents Association in the American University in Cairo, Representative of the Yale University Alumni Arab Association in Egypt, and a former President of the Rotary Heliopolis Sporting.
He held the positions of Head of the Radiology Department at Al-Salama Hospital and Al-Saad Hospital in Saudi Arabia, the Head of the Cairo Scan Heliopolis Radiology Center and Techno Scan Tele-Radiology Center, and the Head of Diagnostic & Interventional Radiology and Molecular Imaging Department at Ain Shams University Hospital in Egypt, and currently. He is currently a radiology consultant at Ain Shams University Hospital and many other hospitals in Egypt.
He has published many research papers and scientific literature in the radiology field and has been the examiner of over 50 PH.D. & 85 M.Sc. diagnostic imaging dissertations at different universities.



عداد الزوار / 3360300 /